Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty

„Liderzy edukacji projektantami zmian
i innowacyjnego uczenia się” - POWER SE

Podsumowanie projektu - prezentacja PowerPoint'a [.pptx, 2.25 MB]

 

PROJEKTY REALIZOWANE W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. JAROSŁAWA DĄBROWSKIEGO

W TOMASZOWIE MAZOWIECKIM

Projekt „Polak - Węgier dwa bratanki” współpraca I Liceum w Tomaszowie Mazowieckim ze szkołą w Budapeszcie – MóriczZsigmondGimnazium.

W ramach realizowanego projektu współpracujemy z młodzieżą z MóriczZsigmondGimnazium w Budapeszcie. 18 uczniów I liceum z klas lingwistycznej i ekonomicznej bierze udział we wspólnym programie realizowanym w języku niemieckim, którego celem jest rozwijanie umiejętności języka niemieckiego, poznanie nowej kultury, nawiązanie nowych kontaktów, realizacji kluczowych kompetencji XXI wieku.

Założeniem projektu „Psiepomaga” była pomoc tomaszowskim zwierzakom, poprzez współpracę z lokalnym schroniskiem oraz publikowanie treści edukacyjnych dotyczących właściwego obcowania z czworonogami. Założyliśmy konta w mediach społecznościowych, z których największe zasięgi osiągnęły Instagram i TikTok; zamieszczaliśmy na nich regularnie krótkie posty i filmy. Korzystając z udostępnionych przez schronisko, aktualnych informacji dotyczących przygotowanych do adopcji zwierząt, zaprojektowaliśmy gazetkę, którą następnie zaprezentowaliśmy uczniom naszej szkoły.

Największym osiągnięciem grupy była organizacja i przeprowadzenie kiermaszu charytatywnego na terenie szkoły; ciasta przygotowane przez uczniów sprzedawaliśmy w dowolnej cenie, a cały dochód został spożytkowany na zakup tabletek SIMPARICA, chroniących czworonogi przed kleszczami. Udział w projekcie posłużył nie tylko zwierzakom, ale również członkom naszej grupy; nauczyliśmy się współpracy, planowania, a wizyty w schronisku uwrażliwiły nas na trudy życia bezpańskich zwierząt.

Projekt „MENTAL ACCIDENT” został zrealizowany w ramach olimpiady ZWOLNIENI Z TEORII. Uczennice naszej szkoły- Julia Kołodziejska- 2D, Zofia Sekulska-2C, Klaudia Serwik-2C,Karolina Melka-2C przeprowadzały warsztaty o hejcie dla uczniów szkół podstawowych. Ponadto w swojej działalności skupiały się na prowadzeniu mediów społecznościowych,  w których zamieszczały treści o efektywnych metodach nauki, a także koncentracji. W trakcie realizacji projektu nawiązały współpracę z dziewięcioma partnerami merytorycznymi, jak i finansowymi.

Dziewczyny pomogły około 8 tysiącom uczniów! Nagrodą za próby rozwiązania  problemu społecznego są dwa certyfikaty międzynarodowe (Marketing Management Principles oraz Project Management Principles).

 

Projekt pt. „Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?” realizowany jest przez Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego w ramach programu MEiN pt. „Nauka dla Społeczeństwa”.

Celem projektu jest upowszechnianie wśród uczniów szkół ponadpodstawowych zrozumienia ważnych procesów przyrodniczych i społeczno-gospodarczych, z którymi boryka się współczesny świat, i które w najbliższej przyszłości mogą stwarzać na całym świecie coraz więcej sytuacji problemowych.

Do udziału w projekcie została zgłoszona klasa IIIE, którą uczy Pani Dyrektor Ewa Męcina. Do projektu zakwalifikowało się tylko 16 szkół.

 

 

 

 

Od ubiegłego roku szkolnego młodzież uczestniczy w ogólnopolskiej olimpiadzie "Zwolnieni z teorii". Uczniowie tworzą projekty społeczne, które mają pozytywnie wpłynąć na otoczenie. Jednym z nich był - "Nowy Ty", promujący zdrowy styl życia. Kolejny to "Waste Stop", którego myślą przewodnią jest walka z wszelkiego rodzaju marnotrawstwem: czasu, wody, jedzenia. Aktualnie jest realizowany projekt "Hoży Doktorzy" dotyczący uświadamiania młodzieży na temat różnorodnych chorób. Projekt uczy pracy w zespole, pracowitości, wytrwałości, pozyskiwania funduszy i sponsorów, prowadzenia mediów społecznościowych.

 

 

Program Edukacyjny Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo znany jest w 40 krajach Europy. Jego historia rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych, a w Polsce działa od 1994 roku.  Celem programu jest przygotowanie uczniów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, pokazanie szans i zagrożeń wynikających z samozatrudnienia oraz kształtowanie niezbędnych postaw i umiejętności w zakresie przedsiębiorczości. I Liceum Ogólnokształcące im. Jarosława Dąbrowskiego od lat bierze udział w tym projekcie. Co roku każda grupa zdobywa wysokie miejsca w etapie ogólnopolskim.

 

 

Celem programu SKS jest:

1.       Stymulowanie i kształtowanie nawyku aktywności fizycznej przez dzieci i młodzież.

2.       Poprawa sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia dzieci i młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi i otyłości.

3.       Promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród dzieci i młodzieży.

4.       Zwiększenie oferty ogólnodostępnych, bezpłatnych zajęć rekreacyjno-sportowych dla dzieci i młodzieży.

5.       Stymulowanie podejmowania aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży.

6.       Tworzenie warunków do rozwoju talentów oraz zainteresowań sportowych dzieci i młodzieży.

7.       Promocja różnorodnych sportów wśród dzieci i młodzieży.

 

 

Uczniowie biorą udział w wykładach on-line z cyklu „Spotkania z MatematykąStosowaną” prowadzonych przez Instytut Matematyki Politechniki Łódzkiej.

Wykłady odbywają się od listopada do czerwca w każdy drugi wtorek miesiąca. Na spotkania zapraszani są absolwenci kierunku Matematyka Stosowana, po wykładzie opowiadają oni o możliwościach przyszłej kariery.

Tematy wykładów: „Czy pizza już wystygła, czy też jeszcze nie?”,  „Finansowanie marzeń”, „Bogactwo świata fraktali, czyli o tym, jak prosta matematyka modeluje skomplikowaną rzeczywistość”, „Kiedy warto zmienić zdanie? ..., czyli kilka słów o twierdzeniu Bayesa”.

 

 

Program „Zdolny uczeń świetny student” organizowany przez Uniwersytet Łódzki umożliwia najlepszym uczniom bezpośredni kontakt z akademickimi ekspertami. Ambitni, ciekawi wiedzy uczniowie mogą realizować zainteresowania naukowe i pasje, otrzymują również pomoc w świadomym wyborze kierunku studiów, a w konsekwencji - ścieżki zawodowej.

Każdy uczestnik programu pod nadzorem opiekuna akademickiego zagłębia się w wybrany wcześniej przez siebie temat, uczestnicząc w wybranych, prowadzonych na uczelni zajęciach i badaniach, a także seminariach dla młodych badaczy. Poznaje też zasady studiowania i funkcjonowania uczelni, co zdecydowanie ułatwia pierwsze tygodnie życia akademickiego.

 

 

Projekt „Lekcje z ZUS" realizowany jest od kilku lat i od początku uczniowie I LO aktywnie w nim uczestniczą. Jego celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu ubezpieczeń społecznych wśród młodych ludzi. Projekt składa się z cyklu lekcji dotyczących ubezpieczeń społecznych, a jego finałem jest Olimpiada Wiedzy o Ubezpieczeniach Społecznych. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 35 tysięcy młodych ludzi z całego kraju, reprezentujących prawie 950 szkół ponadpodstawowych. W naszej szkole w projekcie uczestniczyło 72 uczniów, a najlepsi z nich reprezentowali I LO w etapie wojewódzkim, w którym zajęli pierwsze miejsce. 8 kwietnia 2022 r. jako finaliści i reprezentanci województwa łódzkiego będą walczyć w Finale Ogólnopolskim.

 

 

Akademia Przedsiębiorczości SGGW to program edukacji ekonomicznej przeznaczony dla uczniów szkół średnich prowadzony w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na Wydziale Ekonomicznym. Celem Akademii jest przybliżenie zagadnień związanych z przedsiębiorczością, przedstawienie postaw przedsiębiorczych, wskazanie na konieczność rozwijania pomysłów innowacyjnych i aktywności edukacyjnej wśród młodych ludzi. Uczniowie klasy II A i II B biorą udział w cyklu wykładów z zakresu: ekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości, logistyki, agrobiznesu.

 

 

W roku szkolnym 2021/2022 I Liceum Ogólnokształcące im. Jarosława Dąbrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim zostało wybrane jako jedna z 50 szkół w Polsce do udziału w pilotażowym projekcje „Ekonomia Społeczna dla Szkół”. Projekt finansowany jest przez Europejski Fundusz Społeczny i realizowany przez partnerstwo, którego liderem jest Stowarzyszenie Czas Przestrzeń Tożsamość a parterami są: Fundacja Regionalne Centrum Młodzieży i Fundacja „Pasja”.

W trakcie zajęć uczniowie rozwijają postawę społeczną, obywatelską oraz umiejętność pracy zespołowej w ramach realizacji 3 modułów: wiedzy o społeczeństwie, przedsiębiorczości oraz doradztwa zawodowego.

W efekcie tych zajęć młodzież rozwija kompetencje kluczo­we – społeczne, obywatelskie, informatyczne, a także inicjatywno­ści, przedsiębiorczości, komunikatywności i pracy zespołowej.

 

 

Wzorem lat poprzednich nasi uczniowie mają możliwość uczestniczenia w wykładach otwartych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Prowadzone one są przez studentów i wykładowców Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu i mają na celu utrwalenie wiedzy oraz pomoc w przygotowaniu do matury. Tematyka spotkań związana jest z zagadnieniami z zakresu historii najnowszej i wiedzy o społeczeństwie.

 

 

Uczniowie I LO z sukcesem uczestniczyli w projekcie unijnym „Mazowiecki UniwersytetMłodzieżowy”. Podczas zajęć prowadzonych przez nauczycieli akademickich na wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego uczniowie rozwijali wiedzę i kompetencje w obszarach rozumienia zagadnień finansowych, przedsiębiorczości, krytycznego myślenia oraz umiejętności uczenia się, poznali również terminologię angielską prezentowanych zagadnień.

Ponadto nasi uczniowie wzięli udział w unijny kursie „Pogromcy mitów ekonomicznych” organizowanym również przez Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Celem zajęć było wykazanie przydatności analizy ekonomicznej w naukach społecznych i w codziennym życiu. Kurs opierał się na metodach ekonomii eksperymentalnej.

 

 

Projekt „Razem w Europie”

Uczniowie  I Liceum biorą  udział  w projekcie pod nazwą „ Łączy nas Europa”. Celem tej współpracy jest zdobycie  wiedzy o naszych krajach - Polsce oraz Czechach, a także  poszerzenie  umiejętności komunikowania się w  języku niemieckim. Wspólnie spędzony czas  został wypełniony  mnóstwem atrakcji, wyjazdów i  wzajemnej  integracji. Dzięki temu przedsięwzięciu  nawiązało się wiele przyjaźni.  Projekt ten uczy  nas otwartości  i tolerancji wobec nowo  poznanych  ludzi, ich kultury i tradycji.

 

 

Projekt  „TWIN SCHOOLS”

Od 2014 roku I Liceum uczestniczy w projekcie Twin Schools ze szkołami z Izraela. Celem współpracy jest nawiązanie bliższych kontaktów z rówieśnikami z Izraela, doskonalenie umiejętności językowych, wspólne uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych, zapoznanie z kulturą i obyczajami polskimi oraz żydowskimi, wymiana doświadczeń, a także wizyty wzajemne uczniów, podczas których mają oni okazję  poznać historię i atrakcje turystyczne Polski i  Izraela.

W bieżącym roku szkolnym w projekcie bierze udział 12 uczennic z klas I oraz II.

 

 

„Twin Schools Program”

W dniach 16-26 października miał miejsce drugi etap wymiany „Twin Schools Program”.  Tym razem to uczniowie naszej szkoły na tydzień zamieszkali u swoich izraelskich rówieśników. Towarzyszyli im: Pani Dyrektor Ewa Męcina, Pani Profesor Marta Szymańska oraz Pan Starosta Mirosław Kuklińsk...