Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?
Projekt pt.: „Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?„, realizowany jest przez Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego w ramach programu MEiN pt. „Nauka dla Społeczeństwa”.
Cel projektu: upowszechnianie wśród uczniów szkół ponadpodstawowych zrozumienia ważnych procesów przyrodniczych i społeczno-gospodarczych, z którymi boryka się współczesny świat, i które w najbliższej przyszłości mogą stwarzać na całym świecie coraz więcej sytuacji problemowych.
Uczniowie każdej ze szkół odbywają 18 godzin zajęć w ramach 4 bloków tematycznych prowadzonych zdalnie (16 godzin) oraz podsumowujących zajęć stacjonarnych na miejscu w szkole (2 godziny). Na jeden blok tematyczny składają się:
- 2-godzinny wykład online
- 2-godzinny warsztat online
Czas trwania projektu marzec – czerwiec 2022r.
Do udziału w projekcie „Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?” I Liceum została zgłoszona klasa IIIE, którą uczy pani Ewa Męcina. Nadesłane zgłoszenia zostały ocenione przez 3-osobową Komisję Konkursową, która oceniała według trzech kryteriów, na podstawie formularza zgłoszeniowego. Do projektu zostało zakwalifikowanych 16 szkół.
BLOKI TEMATYCZNE
Tytuł bloku: Czy klimat miasta można „poprawić”?
Prowadzący: dr Bożena Kicińska, prof. ucz.
Tytuł bloku: Masz jakiś problem? Nie jesteś sam! Patologia społeczna w ujęciu geograficznym
Prowadzący: dr hab. Tomasz Wites
Tytuł bloku: Plantacyjna „gorączka złota”. Globalne zmiany w rolniczym użytkowaniu ziemi
Prowadzący: dr Anna Dudek
Tytuł bloku: Czy tracimy lód pod nogami?
Prowadzący: dr hab. Maciej Dąbski, prof. ucz., dr Katarzyna Greń
Link do podsumowania: