Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1.Administratorem danych jest I Liceum Ogólnokształcące im. Jarosława Dąbrowskiego w Tomaszowie Maz. Tel. 44 7245234, mail: 1lo@1lo-tomaszow.com.pl
2.Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w I LO możliwy jest pod numerem telefonu 44 7244975 lub adresem email: inspektor@1lo-tomaszow.com.pl
3.Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane w celu należytego udostępniania strony internetowej oraz prawnie uzasadnionemu obowiązkowi wywiązania się z art.5 ust.2 RODO,
4.Dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5.Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
6.Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7.Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8.Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9.Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10.Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
zapoznałem/zapoznałam się

Rzecznik Praw Ucznia

„Granicą praw i wolności człowieka są prawa i wolności innych,
Dlatego w kontaktach międzyludzkich wszyscy musimy pamiętać,
Że nasze prawa kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa innych.”

Rzecznik Praw Ucznia

RZECZNIK PRAW UCZNIA to nauczyciel, którego rola polega na przestrzeganiu praw i obowiązków ucznia, rozwiązywaniu konfliktów na płaszczyźnie uczeń-nauczyciel oraz nauczyciel-uczeń. Jest osobą ułatwiającą podmiotowe traktowanie uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym.

JAK SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z RZECZNIKIEM?

Najlepiej spotkać się z nim osobiście, bo w bezpośredniej rozmowie najłatwiej jest wszystko wyjaśnić. Można to zrobić nawet na przerwie i wtedy umówić się na spokojną rozmowę w dogodnym dla obu stron czasie.

W jakich sytuacjach należy zwrócić się do Rzecznika Praw Ucznia?

Działania Rzecznika zmierzają do ochrony dziecka przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem, demoralizacją, zaniedbaniem oraz innym złym traktowaniem. Uczeń może zwrócić się do niego w celu uzyskania porady bądź wyjaśnienia, a także z prośbą o pomoc w prawach problematycznych, spornych i nietypowych. Rzecznik może interweniować nie tylko w przypadku indywidualnego dziecka, ale także całego zespołu — grupy uczniów, nawet całej klasy.

Jeśli w szkole zostało naruszone prawo ucznia, jeśli uczeń otrzymał np. karę niewspółmierną do zachowania, jeśli jest traktowany gorzej niż inni, niesprawiedliwie lub w sposób poniżający czy lekceważący, jeśli czuje się zagrożony ze strony swoich kolegów - może zgłosić się do Rzecznika.

Jaki jest tryb postępowania w sytuacjach problemowych?

Jeżeli wychowawca klasy nie interweniuje w zgłoszonej sprawie lub jego starania nie są skuteczne, uczeń może poprosić o pomoc Rzecznika Praw Ucznia, który,po dokładnym zapoznaniu się z problemem i opiniami zainteresowanych stron, będzie dążył do rozwiązania problemowej sytuacji. Rzecznik będzie pełnił funkcję mediacyjną między stronami w konflikcie, a spory będą rozwiązywane na zasadzie negocjacji, porozumienia i wzajemnego poszanowania. W przypadku braku rozstrzygnięcia kwestii spornej decyzję w przedmiotowej sprawie podejmie Dyrektor Szkoły.

O czym jeszcze uczeń powinien wiedzieć?

Wszystkie informacje uzyskane przez Rzecznika stanowią tajemnicę służbową.

Podstawą działania Rzecznika Praw Ucznia jest Statut Szkoły, a w uzasadnionych przypadkach Konwencja Praw Dziecka.

 

Zadania i rola Rzecznika Praw Ucznia w szkole:

  • Pomoc całej społeczności uczniowskiej w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wszelkich niejasności dotyczących Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Programu Wychowawczego Szkoły,
  • Reprezentowanie interesów uczniów przed Dyrekcją oraz Radą Pedagogiczną,
  • Świadczenie pomocy uczniom (jak korzystać z praw i szanować prawa innych).

Sposoby działania Rzecznika:

  • Załatwianie indywidualnych skarg,
  • Udzielanie porad uczniom, rodzicom, nauczycielom,
  • Współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem szkolnym,
  • Wspólne wypracowywanie właściwych rozwiązańz  Dyrekcją szkoły i Radą Pedagogiczną.

Uprawnienia Rzecznika:

  • Rzecznik Praw Ucznia nie zastępuje wychowawcy klasy,
  • Rzecznik ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów,
  • Rzecznik działa według ustalonego trybu postępowania, podejmuje działania na wniosek stron.

 

Rzecznik Praw Ucznia:

  • To nauczyciel obdarzony zaufaniem i wybrany przez społeczność uczniowską.
  • To osoba, do której możesz się zwrócić w każdej problematycznej sprawie i poprosić o pomoc, udostępni Ci regulaminy szkolne, pomoże je zinterpretować
  • Jest mediatorem w sytuacjach spornych, trudnych i nietypowych
  • Zachowuje dyskrecję!

Rzecznik Praw Ucznia

I Liceum Ogólnokształcącego im. Jarosława Dąbrowskiego  w Tomaszowie Mazowieckim - Mgr Monika Laudy

Telefon zaufania

Rzecznika Praw Dziecka –

Mikołaj Paweł Pawlak

  1. Chocimska 6 , 00-791 Warszawa 
    telefon: (22) 583 66 00
    Możesz też napisać do ekspertów na czacie,
  2. który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl

Strona internetowa: www.strefamlodych.pl


Masz problemy w domu, w szkole
czy też w relacjach rówieśniczych?

Możesz uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.

Jak pokazują statystyki młodzi ludzie coraz częściej zapadają na depresje i nerwice.

Wielu z nich pada ofiarą przemocy i agresji – słownej i fizycznej ze strony rówieśników i dorosłych, są coraz bardziej samotni, często nie mają z kim porozmawiać o swoich problemach.

Dzięki nowej infolinii można skontaktować się ze specjalistami z Fundacji CAŁODOBOWO i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach.