Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

WITAJ GRECKA PRZYGODO!

30 września 2019 roku siedmioosobowa grupa uczniów z 1 Liceum Ogólnokształcącego im. Jarosława
Dąbrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim odbyła lotniczą podróż do stolicy Grecji – Aten. Wyjazd
od początku był organizowany przez młodych studentów, których zadaniem było zorganizowanie
całego przebiegu tego wydarzenia wraz z znalezieniem zakwaterowania oraz transportu.
Już pierwszy dzień był przepełniony atrakcjami. Najpierw zwiedziliśmy plac Syntagma. Jest to
najstarszy i najbardziej znany z placów miejskich w dzisiejszych Atenach. Oprócz tego pełni funkcję
centrum komunikacyjnego miasta i miejsca demonstracji i manifestacji ateńczyków. Obok
parlamentu, tuż przy grobie nieznanego żołnierza, odbywała się uroczysta zmiana warty,
charakterystyczna dla całej stolicy greckiej. Następnie udaliśmy się na wybrzeże, skąd był
niezapomniany widok chowającego się za górami słońca.
Drugi dzień zaczęliśmy od relaksu na śródziemnomorskiej plaży, na której zostaliśmy miło powitani
przez mieszkańców. Dzięki wysokiej przejrzystości wody, pływając w morzu mogliśmy podziwiać
bogactwo fauny i flory dna zbiornika. Po południu odbyliśmy długi spacer po dzielnicy Plaka. Jest to
jedno z najstarszych miejsc w Atenach pełne XVIII –wiecznych kamieniczek, krętych uliczek,
restauracji i sklepów z pamiątkami. Zabytkowe budynki w tej części miasta stoją często na
fundamentach pamiętających jeszcze czasy starożytności.
W kolejnych dniach mieliśmy możliwość zwiedzenia słynnego Akropolu, czyli świątyni poświęconej
Atenie. Było to niepowtarzalne przeżycie, ponieważ po raz pierwszy w życiu mieliśmy okazję zobaczyć
najwybitniejsze dzieła starożytnej architektury, nie na fotografiach w podręczniku, ale na własne
oczy! To wydarzenie pozytywnie odmieniło nasze spojrzenie na antyczne budowle. Dalej udaliśmy się
na Agorę, czyli główny plac lub rynek starożytnej Grecji, czyli centrum wokół którego toczyło się życie
polityczne, religijne, a czasami także handlowe.
Ostatnie dni przeżyliśmy ,,po olimpijsku”. Zwiedziliśmy słynną świątynię Zeusa Olimpijskiego oraz
stojący obok niej, Panathinaiko. Jest to starożytny stadion wykonany w całości z marmuru, leżący w
centrum Aten. Po południu udaliśmy się do Narodowego Muzeum Archeologicznego, gdzie na własne
oczy mieliśmy możliwość podziwiania pozostałości po starożytnej cywilizacji. Oprócz tego mieściła się
też tam najlepiej zachowana rzeźba Ateny . Na koniec dnia udaliśmy się na Wzgórze Likavitos. Jest to
najwyższe wzniesienie w Atenach o wysokości 277m. Na szczycie znajduje się teatr grecki oraz kościół
Agios Georgios. Tam mieliśmy widok na panoramę Aten i w zachwycie podziwialiśmy zachodzące za
górami słońce, które oświetlało drugie najwyższe wzniesienie, gdzie mieścił się wcześniej zwiedzany
Akropol.
Wyjazd do Grecji niewątpliwie zostanie na długo w naszej pamięci ze względu na jego wyjątkowość.
Mieliśmy niezwykłe szczęście poznać miejsca, które zazwyczaj są pomijane przy wyborze miejsca
wycieczki szkolnej i mamy nadzieję, że w przyszłości znowu, przy współpracy szkoły i uczniów,
powstanie wycieczka do równie ciekawych i miejsc co starożytne Ateny.